Summa sidvisningar

söndag 16 januari 2011

Host-host

Året börjar med förkylning - attans. Dricker varmt honungsvatten och har tre kuddar under huvudet när jag sover. Får se hur det blir med jobb imorgon - om jag orkar med hostan i mjöldammet.

Men, det var inte det jag skulle blogga om idag.

Vi ska flytta från hus på landet till en trerummare i staden och gissa om det finns prylar vi behöver bli av med. Garaget är fullt med grejer. Källaren likaså. I själva bostaden finns en hel del.
Ska vi ta en container och slänga eller ska vi ge bort till insamlingar eller...ska vi sälja.

Det är ett himla pyssel att sälja på nätet, det vet jag sen tidigare (Fina Sakers e-handel) men det är också smidigt.

Okej, jag ska försöka sälja på nätet. Jag säger, jag eftersom maken är måttligt intresserad.
Då är frågan vad vi ska sälja och vad vi ska ta med oss.

Hur många vaser behöver vi? Hur många ljusstakar? Hur många dukar, tavlor, etc etc...

Det blir dagens pyssel, om jag orkar mellan hostattackerna.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar