Summa sidvisningar

lördag 14 januari 2012

Man gör vad man kan

Ibland vill man lägga sig i, ibland vill man hjälpa någon och ibland får man skit för det.
Ändå, jag kan inte hjälpa att jag lägger mig i.
Jag vill att alla ska ha det bra, så vad gör man. Risken är att jag trampar andra på tårna.
Det står jag för.
Tänker så här.

Om någon trampar på mina tår, hur gör jag då?
Om ingen skulle bry sig när jag har det dåligt?
Om ingen fanns när det gäller?
Om jag var ensam.

Kan jag bara lära mig att göra på rätt sätt så ingen känner sig trampad på, inte så mycket i alla fall.
Ibland behövs det ju också.

Fan va det är svårt, jag vill så mycket. Skulle vilja styra upp så mycket men det går ju inte.

Jösses va djup jag blev i kväll. Det är nog det iskalla vädret.
Tänker på hemlösa, tänker på ensamma...

Vet hur det är när strömmen stängs av - glömmer aldrig det.
Vet mer än jag borde, mer än någon ska behöva veta...

Lyssnar på Queen - jävlar vilka bra låtar de gjort.

Ha de gott!
Ulla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar