Summa sidvisningar

söndag 1 januari 2012

Ett gott slut i år också

2011 är förbi och året har gett endel större förändringar, några av förra årets mål har jag hållit och det ser lovande ut inför det nya året.

Vi flyttade äntligen till lägenhet i stan och fick den totalrenoverad till sist. Jag har inte ångrat en sekund att vi flyttade. Det är fortfarande en lyx att få bo så här. Jag stormtrivs. Vi har firat midsommar, jul och nu även nyår här och det gick hur bra som helst. Mitt hjärta blir en aning varmare när jag kommer hem på kvällarna efter jobbet och ser vårt fina hem.

Nyårsafton med god mat och dryck och som en fantastisk överraskning ett enormt fyverkeri runt omkring. Vi stod på balkongen och det var så fint. Vädret var kallt och klart och alla dessa ljuslyktor som for åt samma håll fyllde himlen. Vi skickade upp en och den svävade i väg så fint. Men jösses vad raketer det avfyrades - vilken nyårsafton.

Jag har sparat pengar under året genom att jag spärrade min Svenska Spel-butik på nätat och desutom har jag konsekvent sagt NEJ till alla telefonförsäljare, sagt upp de prenumerationer jag hade och se...det blir pengar kvar på kontot innan löningsdagen.
Nu prenumererar jag istället på 2 Lotto-rader plus joker och har redan vunnit insatsen. Betalar med autogiro så det funkar utan att jag behöver engagera mig varje vecka.

Vikten har jag inte klarat av att hålla, där är min akilleshäl. Jag erkänner det. Köpte årskort på gym men det har inte hjälpt, jag får inte ändan ur vagnen(soffan).

Det har blivit ett barnbarn till 2011, en liten Svea så nu är det 8 stycken och en väntas i mitten av februari.

Jobbet i kvarnen har jag kvar, jag springer som en idiot mellan mjölpackning och butik och undrar hur länge jag orkar det. Men kanske det dyker upp en lösning under det nya året.

Ser fram emot detta år och det känns som om det blir ett gott år, ett bra år, ett slags avgörande år. Vad vet jag inte, det är bara en känsla.

Ha de gott alla!
Ulla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar