Summa sidvisningar

måndag 2 januari 2012

Det ska Håkan få fan för, eller?

Det är ett jävla skrivande och klagan om Håkan. Håkan bär hela landets samvete på sin skuldra. Ingen annan har gjort nåt skit...det ska Håkan få faan för...uungefär.
Jag började göra en liten undersökning om mig själv ikväll, på post-it-lappar, plus, plus/minus och minus.
Jag har ju svårt för att skattefuska, som anställd finns det inte mycket att göra, 13km till jobbet å allt.
Såpå minus sidan blev det:
-jag är för PÅ på jobbet
-tar en öl, ibland mitt i veckan
-säger ifrån för ofta på jobbet
-gillar inte riktigt mitt yttre(men mitt inre)
-tänker för mycket
-engagerar mig för mycket
och
-är nog en ganska ensam själ.
Så kom den positiva sidan:
-Stresstålig
-Kör bil suveränt
-Bryr mig
-Lagar go mat
-Städar o pyntar hemma och på jobbet
-Är diplomat
-Är praktisk
-Är rak
-Kan organisera
-Är teknisk
Här är det dock även positivt att jag säger ifrån på jobbet t ex. Det finns mycke mer att notera men jag orkar inte i kväll.
Vem är perfekt och varför hackar de närmaste på Håkan, jag tror att Håkan är precis så god som någon annan i partiet. Under de år jag varit politiskt aktiv så finns det massor att gräva i om man så vill, i alla partier.
Se framåt och skit i bagateller. Tänk på landet, folket och framtiden. Se det som vi är bra på, fixa det som vi är sämre på och gör något gott av det.
Jag tror Håkan är lika bra som någon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar