Summa sidvisningar

onsdag 7 april 2021

 

Lite av varje


På vår toa händer det saker. Barnet (44år) blir aldrig vuxet eller vad ska man tro. 

Jag älskar när det sker.


Har alltid en ordentlig stapel med toapapper, hade det Innan Corona. Själv är jag 17 toarullar hög. Härligt att det skapar kreativa tankar.


Gott till helgen



Har en god vän som hör av sig till storhelgerna och har Gotlandsdricka, han levererar alltid god dricku och vi är så glada för det. Det som jag uppskattar mest är nog ändå att han tänker på oss och att vi har kontakt. Det är fint.


Clara, fina Clara



Snodde bilden från nätet men Oj vad denna tjej har mycket att ge. Hon "behöver inte dej" men många behöver henne. Hon har satt ner klacken för så många och det är så starkt. Clara är en sån härlig förebild för så många och jag önskar Clara all lycka o framgång som man bara kan få.
Hennes framgång gör att tårarna rinner, varje gång jag hör eller talar om henne så det händer nåt speciellt, Clara Klingenström, det vill jag lova. Du berör!



Att hantera minnena




Någonstans, någon gång i livet sker förändringar. Det gäller ju att vara med bara och inte bli tagen på sängen. Det gäller att vara klarsynt och se framåt. Men barndomen sitter starkt i minnet och barndomshemmet i synnerhet. Förändringar är oundvikligt men vissa saker är också heliga. Mina minnen från Rovalds i Väte kan ingen ta ifrån mig, så är det. Det var här mitt liv började, här jag växte upp med Gunn och Erland, med mina lekkamrater, mina grannar, mina klasskamrater. Här byggde jag mina kojor, här hade jag födelsedagskalas och jag lärde mig cykla. Vi slaktade grisar o höns, ja vi gjorde allt som man gjorde på landet.
Nu är det förbi och det är bara att bita ihop. Jag har i alla fall fina minnen och det är jag glad för.




Tänder ljusen för mina syskon och undrar vad de tänker.



Gonatt!!



    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar