Summa sidvisningar

fredag 1 februari 2013

428 sökande

till arbete med renhållning på återvinningsstation, i Jönköping. Likadant som jag hade sommaren 2008 här i Visby. De söker en kvinna med vana från handel. Ganska stor konkurrens, 427 andra som vill ha jobbet. Håll nu tummarna för mig :-)

Min fördel är väl att jag är garanterat fri från VAB och PMS. Åldern är inte mycket att göra åt i övrigt.

Hur stor chans är det att vi som inte är högutbildade får ett jobb på fastlandet när det är så många arbetslösa i hela landet. Men jag vill tillägga att det här jobbet kände jag mig inte tvungen att söka, det är helt enkelt ett jätteroligt jobb och jag har blivit sopnörd efter sommarjobbet. Jag slår vem som helst i sopsortering. Har besökt åtskilliga ÅVC på fastlandet för att se hur De gör och det helt frivilligt och med frågande blickar från släkt och vänner på respektive ort.

Idag är det fredag och då kan man ju gå på AW - nu har man ju tid.

ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar